Zpět

Erasmus+ Irsko - Očima studentů 2022

IRSKO 2022 očima studentů:

První zajímavý pohled na Irsko byl ještě z letadla, kde jsme hned vedle ranveje viděli pasoucí se krávy. Byla to vtipná podívaná, kterou ještě podpořila pasoucí se zvěř okolo rychlostní silnice (obchvatu) v Dublinu, ze kterého jsme autobusem vyrazili na jih Irska do tří měst - Kilkenny, Watterford a Dungarvan.

Po dvou až pěti hodinách cesty (já jsem stihl přečíst skoro celou knihu) jsme vystoupili a setkali se s rodinami (až na Honzu, jehož rodina byla na dovolené), které si nás odvezli auty domů, kde jsme si dali večeři, seznámili se a šli spát. Další ráno jsme vstali a byli jsme dost nervózní, protože byl před námi první den v práci a nikdo nevěděl, co a jak bude. Na 9. hodinu jsme se dostavili na předem určené místo ve městě, kde nás vyzvedli a odvezli do práce místní manažeři LXI (organizace, která nám pobyt zajistila). Přivítali nás naši zaměstnavatelé a seznámili nás s tím, co budeme v práci dělat a co se od nás očekává.

Někdo rozebíral staré a nepotřebné spotřebiče a zachraňoval z nich použitelné komponenty, další se díval pod ruku zkušeným elektrikářům a postupně jim víc a víc pomáhal. Petr pracoval na novém webu pro "My Home&Garden", týkalo se to nových produktů a webdesignu. Navštěvoval klienty, kteří měli problém jak se softwarem a též hardwarem, kde jsme společne s kolegy řešili dané situace.

Pokaždé, když jsme přišli z práce, byli jsme při večeři zahrnutí mohutnými porcemi jídla a spoustou otázek, jak jsme se měli v práci a co jsme dnes dělali. Poté, co jsme podstoupili tento "výslech", jsme se plní doplazili do pokoje a po krátkém odpočinku jsme se rozhodovali, jestli půjdeme večer navštívit nějaký bar, kde vyhrávala živá irská muzika.

O víkendu jsme navštívili nejdřív Dublin a druhý den Waterford. Na Dublin nám vyšlo nádherné počasí! Měli jsme zařízené lístky na "hop-on hop-off" autobusy, které projíždějí město s komentářem. Navštívili jsme národní muzeum, kde jsme se seznámili s historií Irska. Po více než hodinové přestávce na oběd jsme naskočili na dublinský autobus a projeli jsme si velkou část města. Po neúspěšně návštěvě továrny na whisky si část z nás zaplatila prohlídku muzea, kde jsme se poprvé seznámili s vikingy, kteří do Irska připluli v 9. století.

První místo osídlené vikingy, Watterford, jsme navštívili hned další den. Paní učitelka a pár studentů zde bydlelo, proto nám mohli vykládat o bohaté historii tohoto města. Navštívili jsme nejstarší věž a další muzeum.

Poslední den, sobotu, jsme společně poznávali krásné a starobylé město Kilkenny a jeho hrad.

Celkově jsme si tuto dvoutýdenní praxi rozhodně užili a určitě doporučujeme ostatním studentům využívat podobných situacích, kdy se člověk v podstatě zadarmo může dostat do ciziny a nabrat mnoho zkušeností v oboru. Jen je třeba si dát pozor na posunutí času a jinou pracovní dobu :D.

Za studenty elektroniky Vítek, David, Honza, Jakub a Petr.

Vytisknout

KONTAKT

Vyšší odborná škola,
Střední průmyslová škola
a Jazyková škola
s právem státní jazykové zkoušky